Ford Transit Supervan - Regele livrării!
Ford Transit este cunoscut ca vehicul utilitar - o camionetă de livrare, o ambulanță sau o pistă de foc. Ideea inițială a creatorilor a fost să facă un vehicul pentru toți - de la un simplu fermier la un om de afaceri bogat. Multiplicitatea versiunilor și aplicațiilor a fost folosită în primul rând. La început, nimeni nu se aștepta la crearea unui Tranzit pentru curse. Realitatea era diferită, iar Supervan a fost creat.
Ford Transit Supervan I
Ford a început să investească în sportul de curse în jurul anului 1962. Intrarea în deceniul următor a adus și mai multe cheltuieli financiare pentru motosport. Sa căutat o formă adecvată de publicitate, care ar putea fi prezentată în timpul vizitelor demonstrative. Deoarece Ford Transit a fost unul dintre cele mai importante modele de pe piața mondială și nimeni nu a încercat vreodată să dezvolte o versiune sportivă a vehiculului utilitar - Ford a făcut primul pas. Conceptul este cunoscut sub numele de Supervan. Crearea unui camion sportiv comandat de Terry Drury Racing. Debutul său a fost la Easter în 1971 la British Brands Hatch..
Suspensia standard este înlocuită de un cadru din profile tubulare. Proiectul de hârtie în sine nu a fost creat niciodată. Idei potențiale au fost scrise pe podea. Elementele au fost plasate în locurile potrivite, iar întregul a fost sudat sau tăiat pentru a da forma finală. Vehiculul avea nevoie de o suspensie specială. Astfel, componentele Jaguar XJ6 au fost găsite pe partea din față, iar spatele fabricii a fost înlocuit cu piesele Cooper F1. Uneltele de direcție neajutorate erau inițial în Ford GT40. Roțile de 15 inci "Revolution" au o lățime egală pe față și pe spate. Ca urmare, vehiculul a avut o bună tracțiune. Era caracteristic să plutească una din roțile din față în timp ce intra în colțul ascuțit. De asemenea, au fost instalate frâne de disc Can-Am. Motorul a fost alimentat de un V8 5.0 cu 435 km Gurney-Weslake. Pentru a se potrivi în vehicul a fost necesar să tăiați o gaură în podea. Cea mai mare viteză înregistrată a fost de aproximativ 240 km / h.
În 1978 a fost făcută o schimbare vizuală, numită "Mark 2". Aparițiile frecvente la spectacole și părți relativ scumpe au determinat legenda să cadă în umbră. Noua versiune a debutat 13 ani mai târziu
Ford Transit Supervan II
Următorul model a fost creat de Auto Racing Technology din Woolaston. Fostul șef al Ford Motorsport sa întors după câțiva ani cu ideea de a reactiva cultul van. Adevărul este că acest vehicul cu originalul Ford Transit a avut doar o formă similară a corpului. Corpul este realizat din cadru de aluminiu și fibră de carbon. Șasiul a fost derivat din Ford C100 întrerupt. Roțile din față au fost lățime de 11,5 țoli și spate de 14 inci. Motorul a fost un Ford Cosworth DFL V8 Endurance, cu o capacitate de 3,9 litri. Supervan 2 a obținut puterea de 590 cai putere la 9.250 rotații pe minut. Prizele de intrare laterale și spațiile din spate au format calea către cele două tuneluri de aer care au sporit aderența vehiculului.
Ideea a rămas aceeași - auto pentru publicitate, spectacole și distracție pe pista din întreaga Europă. Prima prezentare a publicului larg a avut loc în 1984. Ulterior, vehiculul era o icoană a tuturor etapelor Grand Prix-ului britanic. Când motoarele Cosworth au fost retrase - al doilea superintendent a fost în mod corespunzător securizat și pus în funcțiune pentru a fi utilizat în viitor. Cea mai mare viteză înregistrată este de aproximativ 283 km / h. Interesant, șoferul celor doi: Supervan I și Supervan II a fost Chris Craft, care a lucrat la Ford. El își începe slujba de la mesager!
Ford Transit Supervan III
Van a fost revigorat cu ocazia lansării celei de-a cincea generații de tranzit. A fost folosit un supervan II de garaj. A fost cu 10% mai mic decât Ford Transit mk5, dar a fost perfect pentru scopuri promoționale. Construcția furgonului a corespuns diviziunii britanice a Ford, care a decis să pună pe loc Cosworth de 650 de cilindri, o unitate cunoscută în primul rând de la mașinile Formula 1. Furgonul a trecut prin modificările de culoare albastru-roșu pentru a reveni la culorile primare în 2004. Totuși, motorul a fost schimbat. Ford Ford-Cosworth al șaselea Ford a fost lansat în 1991 cu o putere maximă de 264 CP. Vehiculul a cântărit mai puțin de 900 kg, ceea ce reprezintă un rezultat impresionant pentru o astfel de dimensiune.
Viteza maximă a acestui vehicul poate fi o surpriză. Atât timp cât vehiculul a fost construit pe o versiune anterioară, performanța a fost mai mică. Cea mai mare viteză înregistrată și documentată a fost de 243 km / h. Este totuși un rezultat impresionant, totuși, lăsând o doză de deficiență.
Ford Transit Supervan IV ?
Ford planuieste sa recreeze faimoasa serie supervan? Poate vom vedea lansarea cu următoarea generație de furgonete Ford Transit? Sau oricare dintre conceptele existente merită acest titlu? De data aceasta bastonul a fost preluat de entuziaștii privați, inclusiv de noi! Ca rezultat, a fost creat primul autobuz Drift din lume! Sistemul de propulsie V8 este un avantaj pentru prima familie familială.
|