Citroen este în prezent unul dintre cei mai populari cinci producători de autoutilitare din Europa. În ciuda faptului că vehiculul se bazează pe aceeași structură ca și camioanele mărcilor concurente, Citroen Jumper are mai multe elemente individuale care îi conferă caracterul dublu. Acești factori contribuie la rezultate bune de vânzare. Designul inovator exterior merită o atenție specială. În Marea Britanie, Jumper este cunoscut sub numele de Citroen Relay.
Primele modele de vehicule comerciale Citroën au apărut pe piața mondială în perioada interbelică. Deja în 1928, compania a produs un VAN Citroen C4, care are foarte puține în comun cu modelul C4 pe care îl cunoaștem astăzi. Cu toate acestea, a fost echipat cu un portbagaj mare, încorporat, care permite transportul diferitelor tipuri de mărfuri. Citroen a fost unul dintre primii producători din lume care a satisfăcut nevoile companiilor pentru un spațiu de încărcare optim. Vehiculul era alimentat de un motor de 9 litri. Camioneta C4 a fost disponibilă în 17 versiuni diferite, permițând transportul mărfurilor de până la 1200 de kilograme. În 1939, compania a lansat modelul TUB / TUC, care a devenit un precursor al modelului iconic H van.
În 1947, autoutilitara Citroen H a debutat pe piața europeană cu tracțiune cu roți din față. A fost o soluție nouă, care a fost adoptată ulterior la nivel mondial. H van s-a întâlnit cu mare recunoaștere și până în prezent puteți întâlni copii de lucru reconditionate ale acestui vehicul. În următoarele decenii, Citroen a introdus alte variante de vehicule comerciale - Citroën Type 23 cu o capacitate de marfă de 1500 kg, sau 2CV MINI-VAN vândute în 1,2 milioane de exemplare. Cea mai mare descoperire a fost însă introducerea autoutilitarei Citroen Jumper de dimensiuni mari.