Your browser does not support JavaScript!


Istoria Ford Taunus

Ford Taunus Transit - o autoutilitară produsă inițial sub denumirile Ford FK1000 și Ford Transit 1250, numai la sfârșitul producției (1961) a fost decisă asupra numelui Taunus Transit. Ford FK1000, Taunus Transit a fost produs în anii 1953 - 1965 la fabrica Ford din Köln-Niehl, Germania, și în fabricile de asamblare situate în Azambuja (Portugalia) în anii 1964 - 1966.

Ford Taunus Transit este un model dublu pentru Ford Thames 400E construit între 1957 și 1965 pe Marea Britanie. Cu toate acestea, sediul Ford din Detroit nu a văzut rostul dezvoltării a două modele separate și a comandat „Proiectul Redcamp” pentru dezvoltarea în comun a vehiculelor comerciale în Europa.

Ford Taunus Transit Replika Lotus
(fot: bonhams.com/auctions/20143/lot/257/)

Ford Taunus Transit a apărut în mai multe versiuni: Taunus 12M, Taunus 15M, Taunus 17M și FK1000 / 1250. Pe lângă noul nume, la început nu s-a schimbat prea mult. Modelul 1250 era încă echipat cu un motor pe benzină de 1,5 litri, iar motoarele de 1,2 litri erau disponibile doar în versiunile 1000 Combi și Van.

În aprilie 1962, a apărut o nouă versiune a Ford Taunus cu o capacitate de încărcare de 800 de kilograme (G1BT). S-a caracterizat printr-o dimensiune mai mică a anvelopelor și a jantelor. Ford Taunus G1BT avea un motor mai economic de 55 CP. Ford Taunus Transit 800 a înlocuit cu succes modelele 1000 și 1250, oferite în aproape toate versiunile caroseriei, cu excepția versiunii cu șasiu cu cabină dublă bazată pe cadru.

În septembrie 1963, Ford a decis să îmbunătățească modelul existent și le-a oferit clienților săi o versiune a Ford Taunus Transit 1500, caracterizată printr-o sarcină utilă crescută de până la 1500 de kilograme. Acesta a fost oferit cu un motor pe benzină cu o capacitate de 1,7 litri și 60 CP (Taunus 17M). Modelul 1500 a introdus o serie de schimbări, inclusiv echipate cu roți duble în spate, au primit o punte față armată și sistemul de frânare a fost modificat.

Ford Taunus Transit 1500 a fost, de asemenea, oferit într-o versiune specială marcată drept Westfalia. Acest model nu este altceva decât o camionetă. Westfalia ar putea concura cu ușurință cu popularul Volkswagen Transporter T1. Taunus Transit Westfalia caracterizat printr-un acoperiș ridicat și amenajarea interioară-plină de cele mai necesare lucruri pentru călătorie.

În 1964, Ford a decis să-și modernizeze modelul Ford Taunus Transit pentru ultima dată și a prezentat un model cu un sistem de frânare cu două fire împreună cu un servo, o centură de siguranță din trei puncte și un sistem de 12V cu un alternator trifazat. În decembrie 1965 * ultimul Ford Taunus Transit 1000 a părăsit porțile fabricii din Köln, Germania. În aceeași lună, au început vânzările următoarei generații de Ford Transit.

Ford Taunus Transit 1965
(fot: bringatrailer.com/2016/03/29/cosmetically-restored-w-32k-kilometers-1965-ford-taunus-transit-fk-1250)

* pe piața de sud a Europei, modelele Ford Transit Taunus au fost produse până la mijlocul anului 1966 la fabrica Azambuja din Portugalia.

<- Revenire la istorie Ford Transit Citiți Următorul Ford Transit MK1 ->
 
Introduceți cuvântul cheie
Căutare avansată