Istoria Mercedes Sprinter - noua față a furgonetei de livrări
Prima prezentare oficială a modelului Mercedes Sprinter I a avut loc în 1995, în cadrul unui salon auto. A fost prima furgonetă Mercedes-Benz cu propriul nume de model - Sprinter. Dezvoltatorii au vrut să facă furgoneta mai confortabilă, făcându-o să semene mai mult cu un autoturism. Pe lângă îmbunătățirea proprietăților de conducere și a tracțiunii, Sprinter I a prezentat și ceasurile de la Mercedes W124. Modelele anterioare purtau denumirile numerice (T1). Prezentarea noii furgonete a fost legată de înființarea unei noi unități Mercedes-Beznz Vans, responsabilă de procesul de producție și de distribuția lui Sprinter I pe piața mondială. Pe lângă producția la uzinele germane, Mercedes a extins și fabricile din Argentina, Mexic, Taiwan și Rusia. Furgoneta germană a fost atât de inovatoare și de avansată din punct de vedere tehnic încât a câștigat titlul de Furgoneta anului 1995.
Brosura Mercedes Sprinter 1995
Echipamente extinse ale modelului Sprinter I
Prima generație Sprinter a fost echipată cu frâne pe disc pe fiecare axă, ABS sau chiar ESP (din 2002). Stilul caroseriei a fost, de asemenea, complet schimbat, conferind părții frontale a vehiculului o formă mai aerodinamică. Tendința începută cu Ford Transit din 1985 a continuat până în prezent, Mercedes hotărând să facă o astfel de mișcare abia în 1995. Motorul nu a mai generat niciun zgomot suplimentar, deoarece a fost amplasat în afara cabinei șoferului. Încă de la început, modelul a fost disponibil cu 3 ampatamente diferite, 2 înălțimi și în 2 lungimi. Versiunile pentru pasageri erau disponibile în variante cu 7 și 9 pasageri, asemănătoare cu VW LT. Interesul mare pentru furgoneta germană a dus la extinderea producției de Sprinter I sub denumirea "Classic" și la reluarea producției pentru piața rusă din 2013. Cea mai mare problemă cu Sprinter I a fost sensibilitatea la coroziune, care a erodat prematur caroseria vehiculului. Șoferii au avut la dispoziție două generații de motoare diesel: 2,3 litri cu 78 CP și motorul emblematic de 2,9 l utilizat anterior la clasele G și E cu 122 CP. Un motor pe benzină de 143 cp a fost, de asemenea, disponibil ca alternativă, dar a fost mult mai puțin răspândit. Indiferent de versiunea motorului, vehiculul putea fi echipat cu o transmisie automată.
Sprinter James Cook și alte versiuni Mercedes
Printre versiunile oferite de prima generație Mercedes Sprinter se numărau și microbuzele, folosite în mod popular ca vehicule de transport persoane. Versiunile de fabrică realizate pentru transportul urban includeau versiuni cu 13, 16 și 19 locuri. Chiar înainte de începutul secolului XXI, Mercedes a prezentat un kilometraj digital sub vitezometru. Versiunile de echipare disponibile includeau aer condiționat manual, un airbag și un tahometru, interschimbabil cu cadranul analogic al ceasului. În 1995 a debutat pe piață o versiune de rulote, salutată sub numele de James Cook Sprinter. Camperul Mercedes era echipat cu o toaletă, bucătărie și spațiu de dormit pentru 4 persoane. Numele făcea referire la călătorul și exploratorul englez. Caroseriile emblematice Westfalia erau, de asemenea, pe piață. În 1998, a debutat pe piață o versiune a furgonetei cu tracțiune 4x4, concepută pentru cele mai mari versiuni de Mercedes. În anii următori, au existat și construcții gemene concepute pentru piața americană, vândute sub denumirile: Freightliner și Dodge Sprinter.