Your browser does not support JavaScript!


Proiectul Redcap - geneza Ford Transit

La începutul anilor 1960, Ford opera în Europa prin două divizii separate: britanică și germană. Ambele aveau propriile planuri pentru succesorii modelelor existente, ceea ce a dus la o concurență internă. În Regatul Unit, proiectul Thames 800E era deja în desfășurare, în timp ce germanii se concentrau pe soluțiile lor. Însă, între 1961 și 1962, Henry Ford II, îngrijorat de direcția în care se îndrepta Ford în Europa, a inițiat un proiect comun.

Proiectul Redcap

O inițiativă din partea sediului central al Ford din SUA s-a transformat într-o decizie pentru o întreprindere comună numită "Common Van." Acest proiect, numit ulterior "Proiectul Redcap," avea ca scop combinarea eforturilor diviziilor britanice și germane ale Ford pentru a crea un model de furgonetă universal. Deși colaborarea inițială între echipele de ingineri a întâmpinat dificultăți din cauza diferențelor culturale, acestea au fost depășite datorită lui Ed Baumgartner din SUA.

Principalele presupuneri ale proiectului

Unul dintre principalele obiective ale noului model era versatilitatea sa. Vehiculul trebuia să fie durabil, fiabil, spațios, confortabil, economic și ușor de întreținut. Designul mașinii trebuia să îndeplinească o gamă largă de aplicații, necesitând un design atent de la început. Un aspect important era și ușurința întreținerii, asigurată prin amplasarea motorului în față.

Soluții de design inovatoare

Transit se conducea similar cu mașinile de pasageri. Inginerii au început cu o foaie albă, permițând crearea unui model care să îndeplinească cerințele contemporane. Multe soluții inovatoare au fost introduse, cum ar fi suspensia față bazată pe o grindă și utilizarea noilor motoare V4 pentru a minimiza lungimea frontală a vehiculului.

Prototipuri și teste

Primele prototipuri s-au bazat pe modele existente, cum ar fi Bedford CA și Thames 400E. Aceste prototipuri au permis testarea noilor componente și motoare. Primul prototip țintă a apărut în ianuarie 1964, cu designerii britanici făcând modificări cum ar fi ridicarea farurilor din față și schimbarea grilei. La acel moment, nimeni nu prevedea cât de departe va evolua designul Ford Transit, exemplificat de grila trail a Ford Transit.

Teste intensive

Protoptipurile au trecut prin teste intensive la nivel mondial pentru a asigura fiabilitatea lor în diverse condiții. Testele au inclus călătorii pe autostrăzi, drumuri de pământ, teste în tuneluri aerodinamice și condiții climatice extreme, cum ar fi iernile din Finlanda și căldura verii din Portugalia.

Introducerea pe piață

Inițial, proiectul s-a numit Redcap, dar numele "Transit," preluat de la modelul Taunus Transit, a prevalat în cele din urmă. Vehiculul trebuia să fie produs în două versiuni de lungime, cu posibilitatea de caroserii diferite. Ford Transit a câștigat rapid recunoaștere pentru versatilitatea, durabilitatea și soluțiile sale inovatoare. Succesul său pe piață a adus beneficii financiare considerabile pentru Ford și a consolidat poziția mărcii în segmentul furgonetelor.

Rezumat: Proiectul Redcap

Proiectul Redcap și produsul său final, Ford Transit MK1, sunt exemple despre cum colaborarea internațională și abordările inovatoare pot revoluționa piața auto. Datorită eforturilor comune ale inginerilor din diferite țări, a fost creat un model care a stabilit noi standarde în clasa sa. Ford Transit rămâne un simbol al fiabilității și versatilității, bucurându-se de popularitate continuă în întreaga lume. Amintiți-vă că puteți găsi piese pentru furgonete în magazinul nostru online.
 
Introduceți cuvântul cheie
Căutare avansată
Transit Center in Europe